Jak zapobiegać starzeniu się skóry

Jeśli chcesz zachować młodość i piękno skóry, powinieneś zacząć od zdrowej diety i ćwiczeń. Produkty do pielęgnacji skóry muszą być delikatne dla skóry. Wybierz produkty takie jak Cetaphil lub Cerave, które są zalecane przez dermatologów. Ponadto zdrowa dieta powinna zawierać pokarmy pochodzenia roślinnego oraz ograniczać cukier i przetworzoną żywność. Starzenie się skóry rozpoczyna się około 25 roku życia i jest związane z fibroblastami skóry właściwej. Istnieje wiele czynników, które prowadzą do starzenia się skóry, w tym genetyka, czynniki środowiskowe i dieta.

Z radością przedstawiamy materiał, który powstał w sojuszu z beautically.pl

Ćwiczenia

Badania wykazały, że ćwiczenia mogą zapobiegać oznakom starzenia się skóry. Naukowcy z McMaster University przebadali 29 osób w wieku od 20 do 84 lat. Połowa z nich prowadziła siedzący tryb życia, natomiast druga połowa ćwiczyła od dwóch do trzech godzin tygodniowo. Po trzech miesiącach badacze zebrali próbki skóry, aby zbadać zmiany. Stwierdzili, że sprawni ochotnicy mieli cieńsze warstwy warstwy rogowe i grubsze warstwy skóry właściwej.

Różne rodzaje ćwiczeń mogą poprawić zdrowie Twojej skóry. Mogą one poprawić krążenie, co poprawia dostarczanie składników odżywczych i tlenu do skóry. Naukowcy odkryli, że regularne ćwiczenia mogą zapobiegać zmarszczkom, cienkim liniom i innym oznakom starzenia się skóry. Ćwiczenia mogą nawet wzmocnić układ odpornościowy.

Ćwiczenia fizyczne mogą być korzystne dla skóry, ale niosą ze sobą również pewne ryzyko. Ćwicząc i pocąc się, wystawiasz się na działanie promieni słonecznych, co zwiększa ryzyko poparzeń słonecznych i uszkodzeń spowodowanych promieniowaniem UV. Warunki te są również związane ze zwiększonym ryzykiem rozwoju raka skóry. Jednak ogólnie rzecz biorąc, korzyści płynące z ćwiczeń znacznie przewyższają ryzyko uszkodzenia skóry w wyniku aktywności fizycznej.

Ćwiczenia poprawiają aktywność mitochondriów, organelli w komórkach. Dostarczają one energii dla komórek skóry, w tym kolagenu. Poprawiają również przepływ krwi w całym organizmie, dostarczając składniki odżywcze do skóry i eliminując produkty odpadowe.

Zmniejsz stres

Przewlekły stres może prowadzić do przedwczesnego starzenia się skóry. Amerykańska Akademia Dermatologii zaleca kontrolowanie poziomu stresu. Śmiech, rozmowa i zaangażowanie w hobby mogą pomóc Ci uwolnić się od stresu. Ćwiczenia to kolejny świetny sposób na zmniejszenie stresu i pobudzenie krążenia, co również pomoże Twojej skórze wyglądać młodziej. Ważne jest również ograniczenie cukru i stosowanie zdrowej diety bogatej w przeciwutleniacze.

Oprócz dolegliwości związanych ze skórą, stres może być również czynnikiem przyczyniającym się do innych schorzeń. Na przykład, został powiązany z wieloma chorobami neurozapalnymi i stwardnieniem rozsianym. Nawet osoby, które nie cierpią na te choroby, mogą doświadczać starzenia się skóry i innych problemów związanych ze stresem. Nie da się jednak uniknąć wszystkich stresujących sytuacji w swoim życiu. Najlepiej nauczyć się, jak sobie z nimi radzić i znaleźć sposoby na zmniejszenie stresu.

Jednym z powodów, dla których stres może prowadzić do przedwczesnego starzenia się skóry, jest fakt, że przewlekły stres hamuje wydzielanie insuliny. Prowadzi to do podwyższenia poziomu cukru we krwi i przyczynia się do procesu zwanego glikacją, który upośledza elastyczność tkanek skóry i powoduje wcześniejsze pojawianie się zmarszczek. Przewlekły stres może również prowadzić do przedwczesnego starzenia się skóry poprzez hamowanie produkcji elastyny i kolagenu w skórze.

Oprócz zapobiegania starzeniu się skóry, zmniejszenie stresu może również poprawić Twój układ odpornościowy. Osłabiony układ odpornościowy sprawia, że Twoja skóra jest bardziej wrażliwa na czynniki zewnętrzne i może prowadzić do pojawienia się trądziku. Praktykując właściwe zarządzanie stresem, możesz zapewnić sobie zdrowe, wolne od stresu życie. Oznacza to odpowiednią ilość snu, wyznaczanie sobie rozsądnych granic i poświęcanie czasu na rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność.

Jedz żywność zapobiegającą starzeniu się skóry

Istnieje kilka rodzajów żywności, którą możesz jeść, aby zmniejszyć efekty starzenia się skóry. Pokarmy te zawierają przeciwutleniacze, witaminy i minerały, które pomagają chronić Twoją skórę i utrzymywać ją w zdrowiu. Pokarmy te są również korzystne dla ogólnego stanu zdrowia, dlatego warto włączyć je do swojej diety.

Żywność bogata w przeciwutleniacze może chronić Twoją skórę przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki. Poprawiają one również elastyczność skóry. Siemię lniane jest dobrym źródłem przeciwutleniaczy, natomiast pomidory zawierają przeciwutleniacze, które mogą pomóc w utrzymaniu gładkiej i nawilżonej skóry. Te pokarmy mają wysoką zawartość białka i zawierają niezbędne składniki odżywcze, które chronią Twój organizm przed starzeniem się.

Możesz również znaleźć przeciwstarzeniowe pokarmy o wysokiej zawartości witaminy D, która jest niezbędna do wchłaniania wapnia. Orzechy, takie jak orzechy brazylijskie, zawierają selen, niezbędny minerał, który pomaga naprawić uszkodzone komórki i spowalnia starzenie się skóry. Garść tych orzechów dziennie może pomóc zatrzymać proces starzenia. Należy również jeść dużo marchewek, które mają wysoką zawartość witaminy A. Dodatkowo, krwiste pomarańcze są pełne przeciwutleniaczy.

Miód Manuka to kolejny pokarm, który może pomóc zachować młodszą skórę. Zawiera on właściwości przeciwzapalne i może być dodany do Twojej kawy, naleśników, a nawet masła orzechowego i miodu. Ten miód jest również nawilżający, więc jest to dobry wybór dla Twojej skóry.

Chroń skórę przed słońcem

Filtr przeciwsłoneczny to Twój najlepszy przyjaciel, jeśli chcesz chronić swoją skórę przed uszkodzeniami słonecznymi. Szkodliwe promienie słoneczne mogą powodować starzenie się skóry, plamy posłoneczne, zmarszczki i „skórzastą skórę”. Słońce może również powodować raka. Rak skóry jest jednym z najczęstszych rodzajów raka, a wskaźnik zachorowalności w Stanach Zjednoczonych rośnie, według National Cancer Institute’s SEER Program. Do 2021 roku przewiduje się 106 110 nowych przypadków czerniaków skóry oraz siedem tysięcy osiemset pięćdziesiąt zgonów z powodu raka skóry.

Amerykańska Akademia Dermatologii zaleca codzienne stosowanie filtra przeciwsłonecznego. Słońce emituje szkodliwe promienie przez cały rok. Promienie te to UVA i UVB, które powodują oparzenia słoneczne i starzenie się skóry. Niektóre rodzaje raka skóry mogą być nawet dziedziczne.

Promienie słoneczne UVA mogą powodować więcej szkód niż promienie UVB. Promienie te uszkadzają podstawowe włókna skóry, w tym kolagen i elastynę. Wywołują również produkcję enzymów metaloproteinaz, które rozkładają kolagen, powodując utratę jego elastyczności i wyglądu. Kiedy kolagen jest uszkodzony, organizm nie może go prawidłowo naprawić, co zwiększa ryzyko powstawania zmarszczek i starzenia się skóry.

Ekspozycja na promienie UV pochodzące ze słońca może osłabić system odpornościowy skóry i zmniejszyć jej zdolność do samoleczenia. Ekspozycja na promieniowanie UV osłabia również zdolność skóry do ochrony przed różnymi chorobami, w tym przed rakiem skóry. Ekspozycja na promienie UV jest szczególnie niebezpieczna dla oczu. Noszenie okularów przeciwsłonecznych pomoże chronić delikatną skórę wokół oczu przed uszkodzeniami.

Pij dużo wody

Picie dużej ilości wody każdego dnia to doskonały sposób na zachowanie zdrowej skóry i zmniejszenie widoczności drobnych linii i zmarszczek. Woda pomaga zachować pulchną i młodą skórę, a także pomaga wypłukać toksyny z organizmu. Dzięki temu Twoja skóra wygląda i czuje się młodziej, a nawet może pomóc Ci zwalczyć trądzik i zapobiec zmarszczkom.

Picie dużej ilości wody może również poprawić stan zdrowia Twoich ust. Woda utrzymuje jamę ustną w czystości i pomaga zachować zdrowe zęby. Utrzymanie czystości w ustach poprawi wygląd Twoich zębów i dziąseł, więc powinieneś pamiętać o stałym nawadnianiu jamy ustnej. Woda pomaga również zapobiegać pękaniu i swędzeniu skóry.

Picie dużej ilości wody pomoże Ci poczuć się ogólnie lepiej, a także nada Twojej skórze blask, którego potrzebuje. Komórki skóry składają się z wody, więc potrzebują jej odpowiedniej ilości do prawidłowego funkcjonowania. Bez wystarczającej ilości wody Twoja skóra zacznie się wysuszać i łuszczyć.

Twoja skóra składa się głównie z wody, więc potrzebuje odpowiedniej ilości wilgoci, aby zachować młody wygląd. Codzienne picie wody pomoże Ci zastąpić utraconą wilgoć i poprawić wygląd Twojej cery. Wypijanie co najmniej dwóch szklanek wody dziennie poprawi także krążenie krwi i nada skórze bardziej równomierny koloryt.

Unikaj palenia

Palenie jest nie tylko niezdrowe dla organizmu, ale może również negatywnie wpływać na Twoją skórę. Powoduje zwężenie naczyń krwionośnych, a tlen i składniki odżywcze do Twojej skóry zostają uszczuplone. Co więcej, wydzielający się dym również wysusza skórę. Jeśli więc chcesz zapobiec starzeniu się skóry, musisz rzucić palenie.

Palenie niszczy kolagen i elastynę, czyli substancje włókniste, które nadają skórze elastyczność i wytrzymałość. Z czasem może to spowodować, że skóra stanie się obwisła i pusta. Powoduje również wyczerpanie zapasów witaminy A i C w organizmie, które są kluczowe dla odżywiania skóry. Co więcej, dym papierosowy może również powodować głębokie zmarszczki na twarzy, zwłaszcza wokół oczu i ust. Dodatkowo dym papierosowy powoduje, że skóra wydaje się żółtawa.

Palenie może również opóźniać gojenie się ran. Zwiększa także ryzyko powstawania zakrzepów krwi i infekcji. Naukowcy uważają, że efekty te są związane z tymi samymi problemami, które powodują przedwczesne starzenie się. Ponieważ skóra palaczy otrzymuje mniej tlenu niż skóra osób niepalących, nowe naczynia krwionośne nie rosną tak szybko. Ponadto palenie zmniejsza produkcję kolagenu, który przyczynia się do gojenia się ran.

Jeśli jesteś palaczem, spróbuj rzucić palenie. Palenie może dokonać spustoszenia w Twojej skórze, dlatego najlepiej jest rzucić palenie jak najszybciej. Istnieje wiele skutecznych zabiegów, które mogą pomóc w rzuceniu palenia. Na przykład, istnieją gumy, które działają dobrze jako alternatywa dla plastrów nikotynowych. Inną alternatywą jest e-papieros.

Podobne tematy